Η προσευχή για τους εχθρούς μας είναι εντολη του Κυριου: «Προσεύχεσθαι υπερ των επηρειαζοντων και διωκοντων υμας» (Ματθ.5.43). Προσεύχεσθαι, μας παραγγελλει, για οσους σας ενοχλούν και σας διωκουν ακομα. Με την προσευχη για σωτηρια των εχθρών μας, εκφραζουμε αγαπη και συμπαθεια προς αυτους και αυτο ευαρεστεί το Θεο, γιατι ετσι ενεργούντες μοιαζουμε μ’ Αυτον. Δείχνουμε οτι ειμαστε γνησια παιδιά Του. Αυτή η πράξη είναι απαραίτητη να γίνεται από κάθε πιστό για να δικαιώνεται ο ίδιος ενώπιον του δικαίου Θεού. (Ματθ. 6.14).
Αυτη η πραξη που ζητα ο Θεος απο εμας να κανουμε για τους εχθρούς μας δε μας στοιχιζει τιποτα, ειναι ευκολη και αδαπανη. Την κανει δυσκολη και οδυνηρη ο εγωισμος μας. Τι πιο ευκολο από του να προσευχόμαστε για τους εχθρούς μας, να παρακαλούμε τον Κύριο να τους συγχωρέσει για όσα μας έβλαψαν και να τους αποτρέψει από την κακία για να σωθεί η ψυχή τους, να τους οδηγήσει στο δρόμο της καλωσύνης και να τους χαρίσει ειρήνη μετάνοια και σωτηρία.
Εχουμε υποχρεωση να ευχομαστε για τους εχθρούς μας, γιατι και εμείς με τις πραξεις και ενεργειες μας γινομαστε εχθροί του Θεου και ομως Αυτος μας συγχωρεί, και οχι μονο, αλλα και θυσιαστηκε για τη σωτηρια μας, «Χριστος υπερ ασεβων απεθανε» Καί οταν ηταν καρφωμενος στο σταυρο προσευχοταν για τους σταυρωτες Του, «Πατερ, αφες αυτοις ου γαρ οιδασι τι ποιουσι» (Λουκ. 23.34). Καί το παραδειγμα αυτο του Κυριου εφαρμοσαν κατοπιν ολοι οι γησιοι οπαδοί του. Πρωτος και καλυτερος ο Πρωτομαρτυρας Στεφανος. Ενω οι πετρες σκεπαζαν το ματωμενο σωμα του αυτος παρακαλούσε για τους φονείς του, «Κυριε, μη στησεις αυτοις την αμαρτιαν ταύτην» (Πραξ. 7. 59).
Ο Αγιος Χρυσοστομος λεγει σχετικα: «Οταν προσερχομαστε στην προσευχη και ικετεύομεν το Θεο για τους εχθρούς μας, Αγγελοι παριστανται και με πολλην προσοχη παρακολουθούν, και οταν τελειωσει η προσευχη θαυμαζουν και χειροκροτούν αυτην. Γιατι τετοια προσευχη καταισχυνει τους δαίμονες και τους τρεπει σε φυγη...τετοια προσευχη εξομοιωνει τον ανθρωπο οχι με αγγελους και Αρχαγγελους, αλλα με αυτον τον βασιλεα των ουρανων».
Απο αυτα τα λιγα που λεχθηκαν για το θεμα φαίνεται αναγκαια η ευχη για τους εχθρούς μας και δεν πρεπει να την παραλείπουμε αν θελουμε τη δικη μας σωτηρια.
Αυτη η πραξη που ζητα ο Θεος απο εμας να κανουμε για τους εχθρούς μας δε μας στοιχιζει τιποτα, ειναι ευκολη και αδαπανη. Την κανει δυσκολη και οδυνηρη ο εγωισμος μας. Τι πιο ευκολο από του να προσευχόμαστε για τους εχθρούς μας, να παρακαλούμε τον Κύριο να τους συγχωρέσει για όσα μας έβλαψαν και να τους αποτρέψει από την κακία για να σωθεί η ψυχή τους, να τους οδηγήσει στο δρόμο της καλωσύνης και να τους χαρίσει ειρήνη μετάνοια και σωτηρία.
Εχουμε υποχρεωση να ευχομαστε για τους εχθρούς μας, γιατι και εμείς με τις πραξεις και ενεργειες μας γινομαστε εχθροί του Θεου και ομως Αυτος μας συγχωρεί, και οχι μονο, αλλα και θυσιαστηκε για τη σωτηρια μας, «Χριστος υπερ ασεβων απεθανε» Καί οταν ηταν καρφωμενος στο σταυρο προσευχοταν για τους σταυρωτες Του, «Πατερ, αφες αυτοις ου γαρ οιδασι τι ποιουσι» (Λουκ. 23.34). Καί το παραδειγμα αυτο του Κυριου εφαρμοσαν κατοπιν ολοι οι γησιοι οπαδοί του. Πρωτος και καλυτερος ο Πρωτομαρτυρας Στεφανος. Ενω οι πετρες σκεπαζαν το ματωμενο σωμα του αυτος παρακαλούσε για τους φονείς του, «Κυριε, μη στησεις αυτοις την αμαρτιαν ταύτην» (Πραξ. 7. 59).
Απο αυτα τα λιγα που λεχθηκαν για το θεμα φαίνεται αναγκαια η ευχη για τους εχθρούς μας και δεν πρεπει να την παραλείπουμε αν θελουμε τη δικη μας σωτηρια.