Ο Ιδρυτής της Εκκλησίας μας και Αίτιος της σωτηρίας μας Κύριος Ιησούς, εκτός από τα πολύ γνωστά ονόματα "Ιησούς", που σημαίνει "Σωτήρ", και " Εμμανουήλ", που σημαίνει "ο Θεός είναι μαζί μας", έχει μέσα στις ιερές σελίδες της Αγίας Γραφής και άλλες ονομασίες.
Με το χαρακτηριστικό του τρόπο ο ιερός Χρυσόστομος σε μια ομιλία του κάνει λόγο πολύ εντυπωσιακά γι'αυτό το πολυώνυμο του Θεανθρώπου:
Δια τι εκλήθη οδός; Ίνα μάθης, ότι δι' αυτού προς τον Πατέρα ανερχόμεθα. Δια τι εκλήθη πέτρα; Ίνα μάθης, το επιτήδειον (=αναγκαίον) και ασάλευτον της πίστεως. Δια τι εκλήθη θεμέλιος; Ίνα μάθης, ότι πάντα βαστάζει. Δια τι εκλήθη ρίζα; Ίνα μάθης, ότι εν αυτώ ανθούμεν. Δια τι εκλήθη ποιμήν; Ότι ημάς νέμει (= μας ποιμαίνει). Δια τι εκλήθη πρόβατον; Ότι υπέρ ημών ετύθη (= εθυσιάσθη) και ιλασμός εγένετο. Δια τι εκλήθη ζωή; Ότι νεκρούς όντας (ψυχικά) ημάς ανέστησε. Δια τι εκλήθη φως; Ότι σκότους ημάς απήλλαξε (= μας απήλλαξε από το σκοτάδι της ειδωλολατρείας και αμαρτίας). Δια τι εκλήθη τράπεζα; Ότι εσθίω αυτόν απολαύσας των μυστηρίων. Δια τι εκλήθη οίκος; Ότι οικώ εν αυτώ (δια της Εκκλησίας). Δια τι ένοικος; Ότι ναός αυτού γινόμεθα (δια της Θ.Κοινωνίας). Δια τη εκλήθη κεφαλή; Ότι μέλος αυτού κατέστην (δια του Βαπτίσματος). Δια τι εκλήθη νυμφίος; Ότι νύμφην με ηρμόσατο (διότι ενώθηκε με την ψυχή μου σαν με άλλη νύμφη)".
Θαυμαστές πραγματικά ονομασίες, που ανταποκρίνονται σε εκπληκτικές έννοιες και θεϊκές πραγματικότητες. Ο μέγας θεολόγος μάλιστα της Εκκλησίας μας άγιος Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, ονομάζει τον Κύριο "πανώνυμον", "μυριώνυμον", και μόνον ανώνυμον, διότι είναι πέρα και πάνω από κάθε όνομα, ως άπειρος Θεός και απερίγραπτος.